לקראת ראיון עבודה

לקראת ראיון עבודה

אז אחרי שהשקעת בכתיבת קורות חיים (שזה בפני עצמו סיפור לא פשוט), ושלחת אותם לשלל מעסיקים פוטנציאליים, הגיע הרגע המיוחל בו זימנו אותך לריאיון עבודה! איזו התרגשות.. בשלב הזה סביר להניח שמפלס הלחץ החל לעלות, ובדיוק בשביל זה כתבנו את השורות הבאות.

חשוב לדעת שמידה מסוימת של לחץ תורמת להצלחה, כך שלחץ הוא לא בהכרח דבר רע, כשהוא מגיע במידה מתונה. ובכל זאת- איך כדאי להתנהג בראיון העבודה ולמה חשוב שנכין את עצמנו מראש?

דבר ראשון, נא להתלבש בהתאם.

קוד לבוש הוא לא עניין שולי בראיון עבודה. הלבוש מעיד המון על מי שאנחנו ומה שאנחנו מייצגים. חשוב להתלבש בהתאם לאופי המשרה ורוח המקום, ולכבד את המעמד. ההמלצה הגורפת היא לוותר על הג'ינס, במיוחד כזה שבא עם קרעים, וכמובן על מחשופים למיניהם. חשוב שתבחרו בהופעה שהולמת את המעמד, אשר תחמיא למידותיכם ותגרום לכם להרגיש בנוח. נדוש ככל שזה יישמע, חשוב להרגיש בטוח ובנוח ולהקרין את הנוחות והביטחון הללו במהלך הריאיון.

תחייכו, זה מדבק.

ישיבה בתנוחה שנוחה לכם, תוך שמירה על גב זקוף, יכולה לעזור לתחושת הביטחון, וכמובן שחשוב להישיר מבט אל המראיין וכשמתאפשר גם לחייך. זה מדבק ולרוב עוזר להפיג את המבוכה ותחושת האי-נוחות של שני הצדדים.

זכרו שגם המראיין הוא בן אדם, בדיוק כמוכם.

נסו ככל הניתן שלא להירתע גם אם המראיין חמור סבר, ושרוחכם לא תיפול גם לא לנוכח שאלות בוחנות יותר ומרתיעות.

שמרו על מרחק. אסתטי.

נסו להתאים את עצמכם ליושב מולכם ולכבד אותו ואת מקומו, ולא רק את זה הפיזי. גם אם נתקלתם במראיין פחות מנוסה, חשוב לתת לו את התחושה שהוא זה שמוביל את השיחה, ומנהל אותה. לעולם אל תתנשאו מעליו, זה עלול ליצור אצלו רושם שלילי, ואל תשכחו שבסופו של דבר- הוא זה שבוחן אתכם ולא להיפך.

התאמה.

זה כל הסיפור. תהיו אתם. זכרו שהמטרה שלכם היא משותפת- לבדוק את מידת ההתאמה שלכם למשרה המוצעת. לכן חשוב מאוד להיות אמיתיים עם עצמכם ועם המראיין במהלך הריאיון. הרי אין לכם עניין לעשות רושם שגוי ולהתקבל לתפקיד שלא באמת מתאים לכם ולכישורים שלכם. פשוט תהיו אתם. בסופו של דבר, אם זה לא יסתדר- כנראה שהזדמנות מתאימה יותר מחכה לכם מעבר לפינה.

בהצלחה!